zondag 24 april 2011

22 april B-day Jill


Op vrijdag had ik echt geen zin om te verjaren. Waarom zou ik mijn verjaardag vieren als iedereen op school met een triest verhaal van Richard in zijn of haar hoofd zit? Nick stond vandaag vroeger op als ik, wat mij al een beetje verbaasde. Toen ik zelf met kleine oogjes uit bed stapte en goedemorgen zei tegen de meisjes merkte ik dat Nick niet meer in het huis was. Nu wist ik zeker dat hij iets van plan was J. 
Een half uurtje l               ater Kwam Nick al zingend naar binnen via de achterdeur met een taart met 22 kaarsjes en een grote vuurwerkstok die mijn ogen bijna verblindde.  Ik ademde diep in , maakte een wens en blies alle 22 lichtjes in één adem uit. En smullen maar!
Nadat we onze buik rond aten gingen we naar school, back to reality J.  Nu Richard afwezig is moeten we de school samen met het leerkrachtenteam in goede banen leiden. Nick en ik hielden ons vandaag bezig met het maken van contracten voor de leerkrachten.  Daarna  betaalden we de leerkrachten uit met het geld dat sponsors via kids of hope inzamelen. Meteen na de uitbetaling ging ik met de kinderen het klaslokaal versieren met ballonnen en slingers voor mijn verjaardagsfeestje. Meester Kenneth maakte samen met enkele andere leerlingen tekeningen en teksten om tegen de muur te kleven. Nick kocht kaarsen en stak die met een nagel in de muur. We hebben ‘s avonds immers geen verlichting op school. De kaarsen waren zoals de kers op de taart, PRACHTIG!!!!
Het ontroerde mij heel erg toen de leerlingen mij hun cadeautjes overhandigden.  De kinderen hebben bijna geen geld en toch hebben ze voor mij een cadeautje gekocht. Kauwgom, lolly’s, een reep chocolade, zelfgemaakte armbandjes en lieve briefjes. Deze cadeaus zijn miljoenen waard!! Denyse en Jo hebben mijn verjaardagsfeest een extra dimensie gegeven. Zij kochten frisdrank voor ale kinderen en deelden die in plastieken bekertjes uit.  Het gezicht dat je hier ziet bij een kind die frisdrank krijgt kan je vergelijken met de gelaatsuitdrukking van een kind uit België dat een nieuwe playstation krijgt.  Iedereen veranderde mijn dag in een paradijs!

Als afsluiter van de avond trok ik samen met Nick en Ivan naar onze vaste uitgaansplek, Iguana! Na het dansen kwam ik thuis en wriemelde ik mijn hoofd met een grote glimlach in mijn hoofdkussen.

Dikke kus Nick en Jill






2 opmerkingen:

  1. amai, jullie hebben al heel wat meegemaakt , hoofden omhoog en jullie zullen hier zeker sterker uitkomen ,
    groetjes van els (de ma van daan )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Nick en Jill, hopelijk zijn jullie nu veilig thuis! Jullie blog heeft mij ontroerd, chapeau wat jullie allemaal gedaan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen